Puhelin vaihtui ja Microsoft Authenticator ja/tai Duo Mobile ei toimi


Puhelimesi vaihtuessa uuteen tai entinen puhelimesi on särkynyt, kadonnut, Microsoft Authenticator ja Duo Mobile lakkaa toimimasta uudessa laitteessa. Microsoft Authenticator ja Duo Mobile- sovellus ei siirry tietojen siirron yhteydessä, vaan niille pitää tehdä toimenpiteitä, jotta saat otettua sovellukset uudelleen käyttöön.

Microsoft Authenticator -sovelluksen palautus ja käyttöönotto uudessa puhelimessa

Jos vanha puhelimesi on edelleen toiminnassa niin voit ottaa Microsoft Authenticator- sovelluksen uudelleen käyttöön tällä ohjeella:

Miten otan Microsoftin monivaiheisen tunnistautumisen käyttöön toisella laitteella?

Kun olet varmistanut, että kaikki tilit toimivat uudessa puhelimessa, poista Microsoft Authenticator -sovellus vanhasta puhelimesta ja varmista, että kaikki siihen liittyvät tiedot on poistettu.

 

Jos vanha puhelin on jo ehditty nollata, on kadonnut tai särkynyt, tarvitaan MFA:lle tehdä ensin resetointi. Tarvitset resetointiin verkkopankki tai mobiilivarmenne tunnistautumisen.

Miten resetoin monivaiheisen tunnistautumisen?

Kun olet resetoinnut monivaiheisen tunnistautumisen onnistunneesti niin voit ottaa Microsoft Authenticator- sovelluksen uudelleen käyttöön tällä ohjeella:

Microsoftin monivaiheisen tunnistautumisen käyttöönotto

Voit poistaa sovelluksesta toimimattoman tilin klikkaamalla tiliä, valitsemalla oikeasta yläkulmasta rattaan kuvan (asetukset) ja klikkaamalla "Poista tili".

 

Duo Mobile- sovelluksen palautus ja käyttöönotto uudessa puhelimessa

Jos vanha puhelimesi on edelleen toiminnassa niin voit ottaa Duo Mobile- sovelluksen uudelleen käyttöön tällä ohjeella:

Duo Mobilen laitteiden hallinta- Korvaa vanha laite uudella

 

Jos vanha puhelin on jo ehditty nollata, on kadonnut tai särkynyt, tarvitaan MFA:lle tehdä ensin resetointi. Tarvitset resetointiin verkkopankki tai mobiilivarmenne tunnistautumisen.

Miten resetoin monivaiheisen tunnistautumisen?

Kun olet resetoinnut monivaiheisen tunnistautumisen onnistunneesti niin voit ottaa Duo Mobile- sovelluksen uudelleen käyttöön tällä ohjeella:

Miten otan Duo Mobilen käyttöön?

 

HUOM! Jos sinulla ei ole mahdollisuutta resetoida MFA:ta pankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella, voit tulla vierailemaan digipalveluiden asiakaspalvelupisteelle Lähde- kirjastolle osoitteeseen Seminaarinkatu 15, 40100 Jyväskylä, huone B315. Olemme auki ma-pe klo. 10-14. Jos et ole Jyväskylässä, ole yhteydessä digipalveluihin Apua IT- ongelmaan lomakkeella.