Puhelimesi vaihtuessa uuteen tai entinen puhelimesi on särkynyt, kadonnut, Microsoft Authenticator ja Duo Mobile lakkaa toimimasta uudessa laitteessa. Microsoft Authenticator ja Duo Mobile- sovellus ei siirry tietojen siirron yhteydessä, vaan niille pitää tehdä toimenpiteitä, jotta saat otettua sovellukset uudelleen käyttöön.
Jos vanha puhelimesi on edelleen toiminnassa niin voit ottaa Microsoft Authenticator- sovelluksen uudelleen käyttöön tällä ohjeella:
Miten otan Microsoftin monivaiheisen tunnistautumisen käyttöön toisella laitteella?
Kun olet varmistanut, että kaikki tilit toimivat uudessa puhelimessa, poista Microsoft Authenticator -sovellus vanhasta puhelimesta ja varmista, että kaikki siihen liittyvät tiedot on poistettu.
Jos vanha puhelin on jo ehditty nollata, on kadonnut tai särkynyt, tarvitaan MFA:lle tehdä ensin resetointi. Tarvitset resetointiin verkkopankki tai mobiilivarmenne tunnistautumisen.
Miten resetoin monivaiheisen tunnistautumisen?
Kun olet resetoinnut monivaiheisen tunnistautumisen onnistunneesti niin voit ottaa Microsoft Authenticator- sovelluksen uudelleen käyttöön tällä ohjeella:
Microsoftin monivaiheisen tunnistautumisen käyttöönotto
Voit poistaa sovelluksesta toimimattoman tilin klikkaamalla tiliä, valitsemalla oikeasta yläkulmasta rattaan kuvan (asetukset) ja klikkaamalla "Poista tili".
Jos vanha puhelimesi on edelleen toiminnassa niin voit ottaa Duo Mobile- sovelluksen uudelleen käyttöön tällä ohjeella:
Duo Mobilen laitteiden hallinta- Korvaa vanha laite uudella
Jos vanha puhelin on jo ehditty nollata, on kadonnut tai särkynyt, tarvitaan MFA:lle tehdä ensin resetointi. Tarvitset resetointiin verkkopankki tai mobiilivarmenne tunnistautumisen.
Miten resetoin monivaiheisen tunnistautumisen?
Kun olet resetoinnut monivaiheisen tunnistautumisen onnistunneesti niin voit ottaa Duo Mobile- sovelluksen uudelleen käyttöön tällä ohjeella:
Miten otan Duo Mobilen käyttöön?
HUOM! Jos sinulla ei ole mahdollisuutta resetoida MFA:ta pankkitunnuksin tai mobiilivarmenteella, voit tulla vierailemaan digipalveluiden asiakaspalvelupisteelle Lähde- kirjastolle osoitteeseen Seminaarinkatu 15, 40100 Jyväskylä, huone B315. Olemme auki ma-pe klo. 10-14. Jos et ole Jyväskylässä, ole yhteydessä digipalveluihin Apua IT- ongelmaan lomakkeella.