Miten teen palvelupyynnön tai saan apua IT-ongelmaan?


palvelupyynto_kuvituskuvaa
 
Helposti! Kirjaudu palveluun yliopiston käyttäjätunnuksella klikkaamalla yläpalkista löytyvää kirjautumista.
 
sisäänkirjautuminen-painike
 
Jos sinulla ei ole yliopiston tunnuksia, voit luoda HelpJYU-tunnuksen portaalin käyttöä varten.
 
kirjautumisvaihtoehdot
Joidenkin lomakkeiden täyttäminen on mahdollista myös kirjautumatta. Silloin yhteystiedot pitää kuitenkin kirjoittaa manuaalisesti, ja kirjoitusvirheiden riski on suuri. Kirjauduthan aina sisään, jos sinulla on toimivat tunnukset, jotta vastauksemme tulee varmasti oikeaan osoitteeseen! Osa lomakkeista on nähtävillä vain kirjautuneille käyttäjille. Kirjaudu sisään nähdäksesi nämä. 
 
Jos kaipaat apua häiriöön (ongelmia tunnusten kanssa, laite ei toimi, sähköposti ei kulje, sovellus herjaa virhettä), täytä Apua IT-ongelmaan -lomake. Voit tarvittaessa lukaista ohjeet Apua IT-ongelmaan lomakkeen täyttöön.
 
Jos kaipaat muuta apua, pääset palvelulomakkeisiin palvelukatalogin kautta. Lomakkeet pyrkivät ohjaamaan sinua oikeaan suuntaan ja välittämään meille tarvittavan tiedon, jotta pääsemme toteuttamaan pyyntöjäsi mahdollisimman ripeästi. Voit tarvittaessa lukea ohjeet palvelupyynnön tekemiseen.
 
Lyhyet ohjevideot löytyvät moniviestimestä: https://m3.jyu.fi/jyumv/ohjelmat/erillis/thk/ohjevideot/helpjyu/fi/kaikille
 
 
Voit seurata omia palvelupyyntöjäsi ja niiden etenemistä kirjautuneena omasta näkymästäsi. Linkki omiin palvelupyyntöihisi löytyy yläpalkista.
 
palvelupyynnöt-painike
 
Tutustu myös ohjeisiin (Ohjeet), joita nousee esille tukipyyntöä tehdessä. Ohjeita täydennetään jatkuvasti!