Zoom-palveluun voi kirjautua kahdella tavalla, joko selaimen kautta osoitteessa https://jyufi.zoom.us tai Zoom-sovelluksella. Tässä ohjeessa käsitellään Zoom-sovellukseen kirjautumista.
Jos käytät yliopiston hallinnoimaa Windows-tietokonetta, asenna Zoom-sovellus työpöydältä löytyvän "Software Center"-toiminnon avulla. Yliopiston macOS-käyttäjillä vastaava toiminto on nimeltään "Managed Software Centre". Jos kyseessä ei ole yliopiston tietokone, niin voit ladata ja asentaa Zoom-sovelluksen laitteellesi osoitteesta: https://zoom.us/download#client_4meeting
Kun käynnistät Zoom-sovelluksen, avautuu ensin kirjautumisikkuna. Aloita kirjautuminen valitsemalla "or sign in with"-otsikon alta "SSO":
Seuraavaksi sinulta kysytään "Company Domainia". Syötä tähän ruutuun jyufi
Sinut ohjataan Jyväskylän yliopiston kirjautumissivulle. Syötä tunnuksesi, jonka jälkeen sinua pyydetään vielä vahvistamaan Zoom-sovelluksen käynnistäminen. Vahvistusikkunan ulkoasu saattaa vaihdella käyttämäsi selaimen mukaan, mutta tässä on esimerkkinä Windows 10-käyttöjärjestelmän oletusselaimen Edgen näkymä:
Hyväksy kirjautuminen vielä klikkaamalla vahvistusikkunassa "Yes" tai "Launch Zoom".
Nyt olet sisäänkirjautuneena Zoom-sovellukseen!
HUOM! Mobiililaitteilla ja eri käyttöjärjestelmillä kirjautumisen ulkoasu saattaa vaihdella, mutta toimintatapa on kaikissa samanlainen: Valitaan "Sign in with SSO", syötetään domainiksi "jyufi" ja kirjaudutaan yliopiston tunnuksilla.