Mitä pitää tehdä, jos haluaa yliopiston tarjoaman mailman sähköpostilistan säilyvän?


Jyväskylän yliopiston sisäiset sähköpostilistat

Jos Mailman-sähköpostilistalla on vain Jyväskylän yliopiston käyttäjätunnuksellisia käyttäjiä (opiskelijat, henkilökunta, käyttäjät, joilla on vierailijatunnukset), eikä listalle tarvitse jatkossakaan lisätä ulkopuolisia jäseniä, tee pyyntö uudesta IdM/OMA sähköpostilistasta HelpJYU:ssa tällä lomakkeella: http://r.jyu.fi/mailman-eol.

Organisaatiorajat ylittävien ryhmien sähköpostilistat

Jos listalla on myös ulkopuolisia henkilöitä, joilla ei ole Jyväskylän yliopiston tunnuksia, sähköpostilista voidaan luoda Microsoft 365 ryhmänä (M365-postilistapalvelu). Esimerkkejä tähän tarkoitukseen sopivista listoista: 

Pyydä tällä lomakkeella Groups.jyu.fi sähköpostilistan luontia:
https://r.jyu.fi/order-groups-jyu-list

Pyyntösi otetaan käsittelyyn ja sinuun ollaan yhteydessä listan siirtoon liittyvistä toimista.

Ulkopuoliset sähköpostilistat

Valitettavasti emme voi tarjota palvelua enää tulevaisuudessa ulkopuolisille organisaatiolle, yhdistyksille tai muille tahoille. Jyväskylän yliopiston sähköpostilistapalvelut ovat tarjolla tulevaisuudessa vain yliopiston henkilökunnalle ja opiskelijoille.

Jos sinulla tai edustamallasi taholla on vielä tarve sähköpostilistapalvelulle, niin suosittelemme tutustumaan esimerkiksi Mailchimp ja MailerLite -palveluihin, jossa on olemassa myös ilmainen käyttötaso (HUOM! Jyväskylän yliopisto ei tarjoa tukea näihin palveluihin)

Lisätietoja

http://r.jyu.fi/mailman-cleanup