Miten jaan Office365 dokumentin?


Klikkaa oikeasta yläreunasta Jaa -painiketta. Jakamiseen on kaksi mahdollisuutta:

Kuvassa pilvipalvelun OneDrive. Valitse dokumentti jonka haluat jakaa. Voit klikata dokumentin nimen vieressä olevaa kolmea pistettä ja valita avautuvasta listasta "Jaa". Voit myös klikata haluaamasi dokumenttia ja valita yläpalkista "Jaa".

Kun olet klikannut "Jaa"- nappia, avautuu lomake "Lähetä linkki". Tähän voit hakea vastaanottajaa nimen perusteella, määrittää katseluoikeudet ja lähettää viestin linkin yhteyteen.


Myös kansio on mahdollista jakaa. Jos jaettavia ja yhdessä muokattavia dokumentteja on runsaasti, kannattaa luoda OneDriveen kansio, jonka jaat muille!

1.  Klikkaa OneDrivessa Uusi-painiketta ja valitse Kansio.

Kuvassa OneDrive- pilviversiossa. OneDriven ylä "työpalkista" voi valita "+Uusi", josta saa tehtyä kansion OneDriveen.

2.  Anna kansiolle nimi ja klikkaa Luo -painiketta.

Kun olet klikannut "+Uusi"- kansio niin ilmestyy ruudulle "Luo kansio" lomake. Voit kirjoittaa tyhjälle kentälle nimen kansioille ja sen jälkeen klikata "Luo".

3. Valitse kansio ja klikkaa Jaa -painiketta

Kuvassa OneDrive pilviversio. Valitse kansio jonka haluat jakaa. Kansion nimen vieressä on painike jossa lukee "Jaa". Klikkaa sitä.

4. Määrittele jakamisen asetukset

Määrittele lomakkeen "Lähetä linkki" asetukset.

5. Lopuksi klikkaa "Lähetä"-painiketta.