Toimintaohje puhelimen vikaantuessa
Vikaantuneen puhelimen toimitus Midarelle
- Työntekijä ilmoittaa puhelinyhdyshenkilölle, että puhelin on rikki.
- Työntekijä on voinut ennen tätä tehdä omatoimisen ilmoituksen Midaren Help Deskiin asiasta ja käynnistää viallisen puhelimen korvausprosessin täyttämällä huoltolähetteen ja toimittamalla sen Midareen. Työntekijä voi myös henkilökohtaisesti hoitaa asian Midaren huoltotiskillä ja saada korvaavan laitteen mukaansa.
- Mikäli ilmoitusta ei ole tehty niin puhelinyhdyshenkilö täyttää huoltolähetteen ja toimittaa sen sähköpostilla Midareen (helpdesk@midare.fi) (tai tarvittaessa ottaa yhteyttä Midaren Help Deskiin, puh. 040 5004024).
- Jos laitteen tilalle tarvitaan välittömästi varalaite, puhelinyhdyshenkilö ottaa yhteyttä Midareen ja sopii laitteen noudosta.
- Korvaavan puhelimen saavuttua kuriiripostina viallisen puhelimen haltijalle tai puhelinyhdyshenkilölle, asiakas siirtää vikaantuneesta puhelimesta SIM-kortin sekä mahdollisen muistikortin uuteen puhelimeen. Tämän jälkeen työntekijä voi alkaa käyttämään puhelinta noudattamalla puhelimen käyttöönoton ohjeita (ohjeet henkilökunnalle: puhelimen käyttöönotto).
- Vikaantunut puhelin laitetaan varalaitteen toimituksen yhteydessä saatuun palautuspussiin ja pussiin lisätään rikkinäisen puhelimen huoltolähete. Palautuspussi on toimitettu varapuhelimen mukana.
- Palauspussi laitetaan yliopiston sisäiseen postiin (yksikön postitilaan) ja postitetaan Midareen.
Huom! Kaikki puhelimessa oleva tietosisältö (puhelimessa, muisti- tai sim-kortilla) häviää puhelimen palautuessa korjattavaksi.