Miten resetoin monivaiheisen tunnistautumisen?


 

Monivaiheinen tunnistautuminen voi toisinaan lakata toimimasta esimerkiksi puhelimen vaihtuessa. Tällöin monivaiheinen tunnistautuminen täytyy resetoida ja ottaa käyttöön uudestaan. Käyttäjä voi resetoida monivaiheisen tunnistautumisen itse pankkitunnuksilla OMA-palvelussa seuraavasti:

  1. Mene osoitteeseen https://account.jyu.fi ja klikkaa kirjautumisikkunan vasemmasta alalaidasta "Resetoi monivaiheinen tunnistautuminen".
    klikkaa monivaiheisen tunnistautumisen resetointi-linkkiä
  2. Klikkaa "Jatka tunnistautumiseen"-painiketta. Varmista, että sinulla on pankkitunnukset lähettyvillä.
    jatka tunnistautumiseen
  3. Valitse käyttämäsi tunnistautumispalvelu esim. Mobiilivarmenne tai oma pankkisi ja tunnistaudu valitsemallasi palvelulla. Tunnistautumisen jälkeen sinut ohjataan takaisin OMA-palveluun.
    Valitse tunnistautumisepalvelu
  4. Valitse resetointisivulla minkä monivaiheisen tunnistautumispalvelun(Microsoft MFA tai Duo MFA) haluat resetoida ja klikkaa Reset-painiketta.
    valitse resetoitava palvelu
  5. Resetoinnin jälkeen klikkaa Jatka-painiketta. Esimerkkikuvassa on resetoitu Duo mobile MFA.
    resetoinnin jälkeinen ikkuna
  6. Tee resetoinnin jälkeen käyttöönotto uudestaan: